תיכון אהל שם | אליפות Skillz

Skillz - אליפות הסייבר הישראלית

"ההצלחה היא מדע, אם יתמלאו כל התנאים הדרושים היא תקרה"
                                                                                        (אוסקר ויילד)

אודות

החזון שהוביל למיסוד התכנית התגבש מתוך השאיפה לחשוף את התלמידים לתחומי מדע וטכנולוגיה מתקדמים. האליפות מתקיימת מתוך שותפות הדוקה עם תעשיית ההיי-טק וארגון IATI וכן עם היחידות הטכנולוגיות המובחרות בצה"ל. צוות Skillz מקיים האקתונים בחברות הייטק וביחידות הטכנולוגיות במטרה לשפר את פיתוח המוצרים וכמו כן מנטורים מהתעשייה ומיחידות הצבא מלווים את התלמידים בתחרויות. עשייה משותפת זו הצליחה להצמיח את התכנית בשנים האחרונות כאחת מהתכניות החינוכיות המשמעותיות להעצמת ילדים ונוער בתחום של לימודים מדעיים וטכנולוגיים.

תחרות Skillz – אליפות הסייבר הישראלית – היא תחרות תכנות לתלמידי כיתות י'-י"ב. שיפור כישורים וידע טכנולוגי מעשי ע"י משחוק ותחרות בצוותים.

 

מטרות התכנית

  • העלאת המוטיבציה אצל התלמידות והתלמידים ללמוד מקצועות מדעיים-טכנולוגיים.
  • יצירת מוטיבציה אצל התלמידות והתלמידים לתכנת בשעות הפעילות בבית הספר ומעבר להן.
  • פיתוח יכולת לימוד עצמית אצל כלל התלמידות והתלמידים.
  • פיתוח יכולת הקשבה ועבודה בקבוצות.
  • העלאת תחושת מסוגלות והצלחה אצל התלמידות והתלמידים.
  • תרגול חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה.


 

תיאור התכנית

התלמידים נדרשים להתמודד באמצעות שיתוף פעולה עם בעיות הדורשות רקע בתכנות. התחרות מאפשרת להם להתמודד בעבודת צוות על פרויקט גדול המבליט את חשיבות הכתיבה המודולרית וניהול גרסאות נכון. המשתתפים כותבים "בוטים" המתמודדים אחד נגד השני תחת מנוע המשחק המריץ אותם באופן סימולטני. מטרת כל מתחרה היא להשיג יותר נקודות, בדרך כלל על ידי איסוף מטרות והבאתן ליעד לפני היריב המתחרה. בכל שלב בתחרות, טורניר הוא סבב הרצה של מספר בוטים, כאשר כל משחק שרץ בטורניר מזכה את הקבוצה המנצחת בו בנקודות. המשתתפים באליפות התיכונים מלווים על ידי אישים מן התעשייה הטכנולוגית המכונים "מנטורים”. באליפות זו הצוותים השונים מתחרים זה כנגד זה על תואר "הפרויקט האיכותי ביותר".

 

תכנית העבודה

נובמבר – שיווק התחרות

דצמבר – שלב א' – שלב בית ספרי - ימי שיא וכיף המיועדים לתחרות בית ספרית עבור כלל תלמידי מדעי המחשב, במספר סבבים. בשלב זה התלמידים מכירים את כללי התחרות ומחליטים האם להמשיך לשלב הבא.

ינואר – שלב ב' - אימונים - במשך חודש וחצי התלמידים ממשיכים לשחק ולהתחרות אחד בשני. מאפשר לתלמידים המעוניינים בכך לשפר את הקוד שלהם ולהיערך טוב יותר לשלב הבא.

פברואר – מרץ – שלב ג' – האתגרים - מתקיים לאורך 4 שבועות. בכל שבוע עולים אתגרים חדשים המבוססים בין היתר על מפות חדשות ויכולות חדשות. על הקבוצות לצלוח את האתגרים וכן להתקדם בטורנירים אשר נערכים פעמיים בשבוע. רק התלמידים שפתרו אתגר מסוים בהצלחה יכולים לעלות לשלב האתגר שבשבוע הבא אחריו.

אפריל – הגמר הגדול -  100 בתי הספר הראשונים שנבחרותיהם עברו את שלב האתגרים שולחים את נציגיהם לאירוע הגמר. במשך מספר שעות מתחרות הקבוצות אלו באלו על התואר אלוף הסייבר. באירוע זה המתמודדים נדרשים לשפר את הקוד שלהם בהתאם לתנאים המוכתבים. מנצחי התחרות זוכים בפרסים יוקרתיים ומקבלים ראיונות עבודה לצוות הפיתוח של המשחק.

אתר Skillz